Predmet Javnog poziva za poticanje mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada je sufinanciranje nabave komunalne opreme i uređaja u svrhu odvojenog sakupljanja komunalnog otpada.
U smislu Javnog poziva pod pojmom:
- “komunalna oprema” podrazumijevaju se sve vrste spremnika (osim vreća) koji služe za odvojeno sakupljanje otpada, osim miješanog komunalnog otpada,
- “uređaji” podrazumijevaju se sve vrste mehaničkih, električnih i elektroničkih naprava/strojeva/sustava i si. koji su nužni u provedbi mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada.
Cilj Javnog poziva je smanjenje količine biorazgradivog otpada koji se odlaže na odlagalištima otpada te povećanje stope odvojenog sakupljanja komunalnog otpada.
Bespovratna sredstva pomoći i subvencije dodjeljuju se putem dva modela ovisno o vrsti prijavitelja i to:
MODEL A – prema ovom modelu dodjeljuju se bespovratna sredstva pomoći jedinicama lokalne samouprave. Prijavitelj može ostvariti bespovratna sredstva pomoći do najviše 150.000,00 €, ali ne više od postotnog udjela koji je propisan.
MODEL B – prema ovom modelu dodjeljuju se bespovratna sredstva subvencije komunalnim društvima. Prijavitelj može ostvariti bespovratna sredstva do najviše 150.000,00 €, ali ne više od postotnog udjela koji je propisan i to do:
- 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja, ukoliko se radi o projektima koji se nalaze na području posebne državne skrbi;
- 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja, ukoliko se radi o projektima koji se nalaze na području druge skupine otoka odnosno na području određenom kao brdsko-planinsko područje i
- 40% ukoliko se radi o projektima koji se nalaze na ostalim područjima Republike Hrvatske.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava po ovom Javnom pozivu iznosi 10.000.000,00 €.
Prihvatljivi i opravdani troškovi ovog Javnog poziva su:
- opravdani trošak predstavlja neophodan i stvaran izdatak u svrhu nabave komunalne opreme i/ili uređaja za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada (osim miješanog komunalnog otpada),
- nabava komunalne opreme i/ili uređaja plaćenih putem transakcijskog računa, ugovora o kreditu ili temeljem ugovora o financijskom leasingu,
- oni koji su nastali najranije na dan početka razdoblja prihvatljivosti troškova,
- PDV se smatra opravdanim troškom ako se PDV u računima za utvrđivanje Fondu opravdanih troškova ne koristi kao pretporez u obračunskom razdoblju (MODEL A).
Rok za dostavu prijave na Javni poziv završava danom iskorištenosti predviđenih sredstava Fonda, a najkasnije do 31. prosinca 2023. godine.
Prijava za sufinanciranje dostavlja se u tiskanom i elektroničkom obliku na USB-u/CD-u/DVD-u na adresu: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10 000 Zagreb, s naznakom „Javni poziv za sufinanciranje poticanja mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (JP ZO-2/2023) – prijava, dostavlja se.