Za novčana sredstva po ovom javnom pozivu mogu se kandidirati zadruge veterana:
- koje su registrirale djelatnost zadruge na području Federacije Bosne i Hercegovine sukladno Općem zakonu o zadrugama („Službeni glasnik BiH“, broj 18/03),
- koje u ukupnom broju članova zadruge imaju najmanje deset članova-fizičkih osoba s utvrđenim statusom veterana pripadnika HVO, a koji ujedno imaju stalno prebivalište na području Bosne i Hercegovine,
- koje vode transparentno financijsko poslovanje,
- koje su zahtjev podnijele isključivo u vrijeme trajanja ovog javnog poziva (u razdoblju od 30. lipnja do 29. srpnja 2022. godine),
- koje su uz zahtjev priložile isključivo cjelokupnu propisanu dokumentaciju Javnog poziva,
- zadruge čiji članovi ujedno nisu i članovi neke od braniteljskih zadruga registriranih na području Republike Hrvatske te Federacije Bosne i Hercegovine, a koje su koristile potporu Ministarstva hrvatskih branitelja ranijih godina namijenjenih radu zadruga,
- ukoliko je zadruga registrirana prije stupanja na snagu Općeg zakona o zadrugama ista je sukladno članku 90. tog Zakona bila dužna uskladiti svoje poslovanje te o tome mora dostaviti odgovarajući dokaz,
- koje prethodnih godina nisu koristile novčana sredstva Ministarstva hrvatskih branitelja Republike Hrvatske namijenjena veteranskim zadrugama na području Federacije Bosne i Hercegovine.
Novčana sredstva koja je moguće ostvariti po ovom javnom pozivu iznose do 75.000,00 kuna, pri čemu navedeni iznos predstavlja najviši novčani prag za koji zadruga može kandidirati podnošenjem zahtjeva, a ista su jednokratna i nepovratna ukoliko se namjenski utroše u skladu s poslovnim planom i planom utroška sredstava.
Prihvatljivim troškovima za podnositelje zahtjeva smatraju se stvarni troškovi potrebni za ostvarivanje poslovnog plana podnositelja zahtjeva poput:
- troškova nabavke strojeva, tehnike, opreme i alata nužnih za obavljanje djelatnosti,
- troškova nabavke strojeva i opreme za pakiranje i pripremu proizvoda za prodaju,
- troškova kupnje radnih/pčelarskih vozila kada je isto neophodno sredstvo za rad prema predmetu poslovanja (djelatnosti) u najvišem iznosu do 30.000,00 kuna,
- troškova kupnje pčelarske opreme i pribora (npr. košnice za pčele, vrcaljke, topionika i sl.),
- troškova kupnje domaćih životinja (stoke, peradi, pčela i dr.),
- troškova unutarnjeg uređenja poslovnog, proizvodnog i skladišnog prostora (troškovi mogu biti prihvatljivi u najvišem iznosu do 10.000,00 kuna, a isto se odnosi na radove manjih opsega poput soboslikarstva i sl.),
- troškova opremanja poslovnog, proizvodnog i skladišnog prostora (troškovi mogu biti prihvatljivi u najvišem iznosu do 20.000,00 kuna, a isto se odnosi na nužnu uredsku opremu, skladišne stalaže i sl.),
- troškova stavljanja u funkciju prostora ili zemljišta (npr. ograđivanje prostora za uzgoj životinja i uzgoj poljoprivrednih kultura, podizanje nastambi za životinje i sl.),
- troškova promidžbe i oglašavanja (troškovi promidžbe i oglašavanja mogu biti prihvatljivi u najvišem iznosu do 15.000,00 kuna),
- troškova zakupa/najma poslovnog/skladišnog/proizvodnog prostora odnosno zemljišta u najvišem iznosu do 6.000,00 kuna (ukoliko isto nije predmet pravnog posla između zadrugara i zadruge, kao i članova obitelji zadrugara),
- ostalih troškova isključivo sukladno djelatnosti iz poslovnog plana,
- troškovi bez poreza na dodanu vrijednost, podmireni isključivo bezgotovinskim načinom plaćanja.
Zahtjevi se podnose na adresu: Ministarstvo hrvatskih branitelja RH, Trg Nevenke Topalušić 1, 10 000 Zagreb, s naznakom „Javni poziv za sufinanciranje rada veteranskih zadruga u Federaciji Bosne i Hercegovine u 2022. godini“.
Razdoblje zaprimanja zahtjeva po ovom javnom pozivu traje od 30. lipnja do 29. srpnja 2022. godine.